Начало Основна линия Ако искаме железопътен транспорт на достъпни цени, държавата трябва да субсидира тази дейност
219
България

Ако искаме железопътен транспорт на достъпни цени, държавата трябва да субсидира тази дейност

Ако искаме да има железопътен транспорт на достъпни цени, държавата трябва да субсидира тази дейност.Това каза вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов по време на участието си в днешния парламентарен блицконтрол.

| 05 Септември 2025, 09:54 ч.
Ако искаме железопътен транспорт на достъпни цени, държавата трябва да субсидира тази дейност
Ако искаме железопътен транспорт на достъпни цени, държавата трябва да субсидира тази дейност
Снимка © Минко Чернев / БТА

Ако искаме да има железопътен транспорт на достъпни цени, държавата трябва да субсидира тази дейност. Това каза вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов по време на участието си в днешния парламентарен блицконтрол. 

В кома и с опасност за живота е мотористът, пострадал тежко при пътнотранспор

Окръжната прокуратура в Стара Загора предаде на съд двамата полицейски служит

Парламентът удължи заседанието си до гласуването на проекта на решение относн

Четири основни теми ще бъдат част от програмата на международната конференция

Полицията във Варна е разкрила поредна наркооранжерия в региона, съобщиха от

Министър Караджов отговори на въпрос от народния представител Павлин Найденов от „Алианс за права и свободи“, който подчерта, че за последните няколко месеца са обявени поръчки за 3-4 млрд. лева, предвиждащи закупуването на мотриси и инвестиции в трасета, и поиска информация как това ще подобри жп транспорта в България. 

„Ако погледнете по-внимателно в сроковете, за които тези планове ще се реализират, ще видите, че договорът за обществена пътническа услуга за 1,4 млрд. лв. всъщност е за 12 години. Той е на практика равен на онази субсидия, която и към днешна дата плащаме на „БДЖ-Пътнически превози“, умножен по 12“, уточни министър Караджов.  

По отношението на закупуването на нов подвижен състав той подчерта, че настоящият е на „изключително лошо равнище“. „Имаме влакове, които са над 40-годишни. В обикновена ситуация тези вагони не би трябвало да се движат, но въпреки това им се правят ремонти. Поддържат се в движение поради простата причина, че няма вагони“, обясни той. По думите му има недостиг от около 36-37 вагона за покриване графика на движението на влаковете.

„Към края на годината ще станат 70 вагона, което вече е огромна липса. Предприел съм някои мерки. На 8-ми този месец заместник-министърът по железопътен транспорт ще бъде на срещи в Австрия, за да търсим начин, по който да запълним тази голяма липса“, обяви Гроздан Караджов. 

Заради липса на вагони са спрени над 36 влака в три региона на България, за да могат мотрисите от тях да се преместят към онези дестинации, където през лятото имаме по-интензивно движение, уточни министърът на транспорта и съобщенията. Караджов подчерта, че има обявени поръчки, но те ще се реализират евентуално най-малко след около три-четири години. Той увери, че министерството работи за подобряване на този вид транспорт. 

Южноцентралното държавно предприятие (ЮЦДП) в Смолян започва изпълнение на ев

Предстои да разработим Национален план за увеличаване на инвестициите в отбра

Произведени са 5380 тона компост и 1437 mWh електроенергия от Столичното пред

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-важните новини и събития от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Институциите ще изпълнят ангажимента си, но те трудно могат да преодолеят дефицитите в обществото
Институциите ще изпълнят своя ангажимент за възстановяване на усещането за сигурност в обществото след поредицата от агресивни прояви, но няма как те да преодолеят дефицитите в нег ...
Ние работа в леглото при Борисов и Пеевски нямаме
Борисов и Пеевски са в тандем, те не го отричат. "Ние работа в леглото при Борисов и Пеевски нямаме, ние по друг начин процедираме", коментира в кулоарите на парламента съпредседат ...
Кметовете на троянските села Орешак и Черни Осъм излязоха с общо становище против строителството на язовир „Черни Осъм“
Кметовете на троянските села Орешак и Черни Осъм Мая Найденова и Марин Сираков излязоха с общо становище против строителството на язовир „Черни Осъм“. Документът е публ ...
Трябва да има единен кандидат за президент, обществено приет, с репутация, подкрепен от дясноцентристките партии
Трябва да има единен кандидат за президент, център дясно, обществено приет, с репутация, подкрепен от дясноцентристките партии, човек, който да може 400-500 хиляди гласа да привлеч ...
Вицепремиерите Томислав Дончев и Гроздан Караджов отговарят на въпроси на депутати в днешния блицконтрол в парламента
Заседанието на Народното събрание започна с блицконтрол от 9:00 часа. В него участват вицепремиерите Томислав Дончев и Гроздан Караджов, които отговарят на актуални устни въпроси о ...
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
Две момичета пострадаха при пътен инцидент, докато пресичат пешеходна пътека в Радомир
Две момичета са пострадали при пътен инцидент на пешеходна пътека в Радомир, съобщи регионалният говорител на Областната дирекция на МВР Венцислав Алексов. Катастрофата е станала в ...
Инженери и технолози са търсените кадри за завода на "Евростил" в Кюстендил
За завода на "Евростил" в Кюстендил са необходими инженер/технолог на интериорни врати, както и специалист по внедряване и оптимизация на ERP решение и производствен софтуер, съобщ ...
Достойнството на българските полицаи трябва да бъде гарантирано и защитавано от българската държава
Достойнството на българските полицаи трябва да бъде гарантирано и защитавано от българската държава и трябва да бъде уважавано от обществото, заяви пред журналисти премиерът Росен ...
Побоят над директора на ОДМВР-Русе е посегателство срещу държавата, обаче какво е държавата
Парламентарната група на "Величие" излезе с деклация във връзка с вчерашния случай на побой над директора на Областната дирекция на МВР-Русе Николай Кожухаров и заявеното от минист ...
Екипи на пожарната гасят пожар в местността Равна на Рила планина
Втори ден екипи на пожарната гасят пожар, който е възникнал вчера в местността Равна на Рила планина, съобщават от пресцентъра на Областната дирекция на МВР (ОДМВР) в Кюстендил. На ...
Тикер в 12:08 ч.
Две момичета са пострадали при пътен инцидент на пешеходна пътека в Радомир, съо ...
Начало Основна линия
219
България

Ако искаме железопътен транспорт на достъпни цени, държавата трябва да субсидира тази дейност

Ако искаме да има железопътен транспорт на достъпни цени, държавата трябва да субсидира тази дейност.Това каза вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов по време на участието си в днешния парламентарен блицконтрол.

| 05 Септември 2025, 09:54 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Ако искаме железопътен транспорт на достъпни цени, държавата трябва да субсидира тази дейност
Ако искаме железопътен транспорт на достъпни цени, държавата трябва да субсидира тази дейност
Снимка © Минко Чернев / БТА

Ако искаме да има железопътен транспорт на достъпни цени, държавата трябва да субсидира тази дейност. Това каза вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов по време на участието си в днешния парламентарен блицконтрол. 

Министър Караджов отговори на въпрос от народния представител Павлин Найденов от „Алианс за права и свободи“, който подчерта, че за последните няколко месеца са обявени поръчки за 3-4 млрд. лева, предвиждащи закупуването на мотриси и инвестиции в трасета, и поиска информация как това ще подобри жп транспорта в България. 

„Ако погледнете по-внимателно в сроковете, за които тези планове ще се реализират, ще видите, че договорът за обществена пътническа услуга за 1,4 млрд. лв. всъщност е за 12 години. Той е на практика равен на онази субсидия, която и към днешна дата плащаме на „БДЖ-Пътнически превози“, умножен по 12“, уточни министър Караджов.  

По отношението на закупуването на нов подвижен състав той подчерта, че настоящият е на „изключително лошо равнище“. „Имаме влакове, които са над 40-годишни. В обикновена ситуация тези вагони не би трябвало да се движат, но въпреки това им се правят ремонти. Поддържат се в движение поради простата причина, че няма вагони“, обясни той. По думите му има недостиг от около 36-37 вагона за покриване графика на движението на влаковете.

„Към края на годината ще станат 70 вагона, което вече е огромна липса. Предприел съм някои мерки. На 8-ми този месец заместник-министърът по железопътен транспорт ще бъде на срещи в Австрия, за да търсим начин, по който да запълним тази голяма липса“, обяви Гроздан Караджов. 

Заради липса на вагони са спрени над 36 влака в три региона на България, за да могат мотрисите от тях да се преместят към онези дестинации, където през лятото имаме по-интензивно движение, уточни министърът на транспорта и съобщенията. Караджов подчерта, че има обявени поръчки, но те ще се реализират евентуално най-малко след около три-четири години. Той увери, че министерството работи за подобряване на този вид транспорт. 

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
КЪМ АБОНАМЕНТА
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Институциите ще изпълнят ангажимента си, но те трудно могат да преодолеят дефицитите в обществото
Ние работа в леглото при Борисов и Пеевски нямаме
Кметовете на троянските села Орешак и Черни Осъм излязоха с общо становище против строителството на язовир „Черни Осъм“
Трябва да има единен кандидат за президент, обществено приет, с репутация, подкрепен от дясноцентристките партии
Вицепремиерите Томислав Дончев и Гроздан Караджов отговарят на въпроси на депутати в днешния блицконтрол в парламента
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Септември
Препоръчани заглавия
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
Основна линия
Две момичета пострадаха при пътен инцидент, докато пресичат пешеходна пътека в Радомир
Местен фокус
Инженери и технолози са търсените кадри за завода на "Евростил" в Кюстендил
Основна линия
Достойнството на българските полицаи трябва да бъде гарантирано и защитавано от българската държава
Сфера
Побоят над директора на ОДМВР-Русе е посегателство срещу държавата, обаче какво е държавата
Сфера
Екипи на пожарната гасят пожар в местността Равна на Рила планина
Контекст
Полицейски служители задържаха мъже с наркотици в няколко населени места в област Велико Търново
В детайли
Полицаи задържаха в новопазарското село Стан мъж за домашно насилие върху майка му
В детайли
Военен завод „Терем – Хан Крум“ има огромен потенциал, но искат да го фалират и окрадат
Местен фокус
Противоречията между страните, преговарящи по Колективния трудов договор в отрасъл „Здравеопазване“, са значителни
В детайли
Съдът освободи от наказателна отговорност и глоби нападателите на екип журналисти в Хасково
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD24 © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD24 © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.